Meny
Kundvagn

Köp- och leveransvillkor

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ

- Faktura

Genom vårt samarbete med Hygglig, en tjänst från Marginalen Bank som står under finansinspektionens tillsyn, kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år. Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har inga betalningsanmärkningar

- Direktbetalning

Med Direktbetalning genomförs betalningen direkt via köparens internetbank. Där loggar du in enligt din banks rutiner och väljer vilket konto pengarna ska dras ifrån. Du länkas sedan tillbaka till butiken för information om att köpet är klart. Genom vårt samarbete med Hygglig, en tjänst från Marginalen Bank som står under finansinspektionens tillsyn, kan du direktbetala dina köp, stora som små. I kassan väljer du betalningsalternativet direktbetalning.


- Kortbetalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Vi tillämpar inga extra avgifter när du betalar med kort och all kortdata hanteras säkert av Hygglig en tjänst från Marginalen Bank som står under finansinspektionens tillsyn



-Kortbetalning med Stripe

Salito samarbetar med Stripe, en av världens ledande leverantörer av betaltjänster via internet. Stripe är certifierad enligt kortindustrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) för att säkerställa säkerheten för konsumenter när de betalar med VISA och MasterCard. Detta innebär att vid betalning med kort skickas konsumenten vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Stripe, där konsumenten tryggt kan fylla i sina kortuppgifter och betala för de köp som konsumenten gör hos Salito


Leveranstid


Normal leveranstid är 1 – 3 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Beställningar som läggs innan kl. 13.00 kommer normalt att skickas samma dag.


Leveranssätt


Vi skickar beställningar som postpaket eller brev med Postnord

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Vi frånsäger oss ansvar om fraktbolagen ej levererar som utlovat


Frakt


Fraktkostnaden är 29 kr


Reklamation och returrätt


Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.


Ångerrätt


Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.


Personuppgiftslagen


Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).


SMS-utskick


Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.